שאלות נפוצות

הכי חשוב לא להתייאש ולהאמין שהשינוי אפשרי! בשלב הערכה, נוכל ללמוד גם ממה שלא צלח ולתכנן עשייה מדוייקת יותר. זכרו שמסר שלכם של תקווה ואמונה, הוא חיוני ילדכם.

לפעמים המפגש עם המסגרת החינוכית, במיוחד כשנדרשות התאמות מצד הצוות, עלולים להוליד הרגשה של תסכול. חוויות שליליות שנצברו יוצרות כעס וחוסר אמון במערכת. בעזרת יעוץ וטיפול, נוכל לברר ביחד למה דנה זקוקה, מה מסוגל בית הספר להעניק לה ולגבש ביחד דרכים לעבודה משותפת ויעילה שיפעלו לטובתה.

החיים שלנו מלאים ועמוסים במשימות ואתגרים, וטיפול פסיכולוגי מחייב התגייסות נוספת. בתוך כך, אם דן במצוקה , כדאי לבדוק את הסיבות כדי למנוע החרפה. בשלב ראשון נקיים מספר מפגשי היכרות אתכם ועם דן. המפגשים יעזרו לנו לגבש יחד את סוג הטיפול ומשכו, שייקחו בחשבון את לוחות הזמנים שלכם וטובתו של דן.

שיטת הטיפול שלי מבוססת על שיחות מצד אחד ועל פעולות בשטח מצד שני, ומשלבת תקשורת עם ביה"ס, מורים פרטיים, מטפלים נוספים של ירדן וגם, לפי צורך, המדריך בצופים. ככל שהתקשורת תהיה טובה יותר עם הסביבה של ירדן, נוכל כולנו לפעול יחד כדי לשפר את איכות חייו.

אני רוצה להציע לך הסתכלות שונה. היכולת להביע קושי ולהיעזר בזולת היא מיומנות חשובה לחיים. כדאי להסביר לנטע שכולנו - הורים ובני אדם - נעזרים בייעוץ אצל אנשי מקצוע כשאין לנו את כל התשובות. הדוגמה האישית שתתנו לנטע תעזור לה לגבש התייחסות חיובית לטיפול.

ההתמודדות עם התמכרות למסכים, דורשת התייחסות מותאמת. מסכים מספקים צרכים שונים לתקשורת, בסיס ידע ולפעמים הימנעות מהתמודדות עם אתגרי החיים בעולם האמיתי. לכן בתהליך השינוי חשוב לדבר עם גיא מתוך כבוד לדעותיו ולצרכיו, ולשלב גבולות מתאימים ולא נוקשים מדי.

לפעמים תהליך גיבוש הזהות והעצמאות של המתבגרים מותיר "פצועים בשטח". למרות הגישה האדישה והמתנגדת, הם מצויים בתקופה מבלבלת ומציפה פיזית ורגשית וזקוקים מאוד לכם, ההורים. הייעוץ ותכניות הטיפול שלי למתבגרים והוריהם לוקחים בחשבון את מאפייני הגיל ואת ההורים, בדרך שמכבדת את שני הצדדים.

גם הגעה של הורה אחד ליעוץ יכולה להועיל. בכל מקרה, במצב של הבדלי דעות חשוב שתדברו ביניכם כדי להבין את השוני בעמדותיכם. אם אשתך תסכים להגיע איתך לפגישה חד פעמית, נוכל לעשות את זה ביחד.

הערכה פסיכולוגית נועדה לשקף את מצב ילדכם לפני החלטה על טיפול פסיכולוגי או אחר, בהם ריפוי בעיסוק, טיפול בשפה ודיבור או אבחון קשב וריכוז. היא אינה קבילה כמסמך רשמי לקבלת התאמות לימודיות או שעות שילוב במסגרת החינוכית. לעומתה, אבחון פסיכו-דידקטי משלב הערכה רב תחומית למצבו הרגשי ויכולותיו הלימודיות יחד עם המלצות קבילות לקבלת התאמות לימודיות ושעות שילוב במסגרת החינוכית.